Brandsrud ny trener på Fotballakademiet

Ståle Brandsrud har takket ja til å være med å løfte klubbens akademi-tilbud inne i Talentgården.

Brandsrud har trent uttalige klubber, vært kretsansvarlig for spillerutvikling i NFF Buskerud, han er kretslagstrener for jenter født 2008 og kommer nå fra G-16 laget til Strømsgodset Toppfotball.

Drammenseren er en solid og erfaren trener som garantert gir barna i Talentgården et meget godt, kompetent og morsomt fotballtilbud.

- Hva ser du mest frem til med å være trener på FA?

- Jeg ser mest frem til å være trener på FA fordi da får jeg vært en del av disse unge spillernes utvikling, både som menneske og fotballspiller (på og utenfor banen). Videre er det lærerikt for meg som en erfaren trener som har trent mange unge mennesker/fotballspillere på sin vei mot toppen, både som «menneske» men også som fotballspiller.

Hva kan barna lære av deg som trener? Hvordan mener du spillere i så ung alder utvikles best?

- Barna kommer til å lære grunnleggende tilstedeværelse for glede og utvikling av selve fotballspillet, samt læring av å bli bedre sammen med andre. Jeg mener spillere i så ung alder må trene grunnleggende teknikk, da den tekniske gullalderen er frem til 14-15 år. Spillere i denne alderen utvikles best av å ha det godt og motiverende på trening, samt teknikk i så raskt tempo som mulig med rett og god veiledning av profesjonelle trenere.

- Hvorfor vil du anbefale foreldre å melde barna sine på FA tilbudet til Strømsgodset?

- Jeg anbefaler foreldre å melde på barna sine på FA på grunn av den helhetlige tankegangen tilbudet har med fokus på trivsel og trygghet for barna, samt et godt fotballtilbud med god kompetanse på ledere/trenere. Foreldrene kommer til å få blide barn hjem som virkelig føler at de har hatt stor glede, og ikke minst god læring som de vil ta med seg videre i livet som fotballspiller.

Les mer her om FA.

Meld deg på FA her.