Velkommen til vår nye hjemmeside

I dag har vi gleden av å lansere godset.no i helt ny drakt. Vi håper du er fornøyd.

Annonse:

Etter lengre tids arbeid med ny felles medieplattform, ruller klubbene i Eliteserien og OBOS-ligaen for tiden ut sine nye hjemmesider. I dag er det vår tur.

- Dette er en betydelig oppgradering i forhold til hva vi har vært vant til. Sidene er enkle og oversiktlig, og informasjonen lettere tilgjengelig. Bruken av større bilder og ulike moduler gjør at man kan spille mer på følelser og begeistring. Videoløsningen er også meget bra, og vesentlig mer funksjonell. Alt er selvsagt mobiltilpasset, sier medie- og kommunikasjonssjef i Godset, Magne Jordan Nilsen.

Sidene er enkle og oversiktlig, og informasjonen lettere tilgjengelig.

— Magne Jordan Nilsen

Han har selv vært med i referansegruppen som i fjor utarbeidet en kravspesifikasjon til hva som må prioriteres inn i neste generasjon medieplattform. Det er norske Netlife Research som leverer løsningen.

- Det har vært en spennende, men samtidig omfattende reise, der klubbene i aller høyeste grad er blitt involvert. Når vi i dag ser sluttresultatet tror jeg alle kan si seg fornøyd. Jeg føler at hjemmesidene igjen blir en viktig kanal for å bygge merkevaren Strømsgodset. Og jeg håper supportere, samarbeidspartnere og alle som følger klubben er fornøyd, sier Nilsen.

Tre ulike kampmoduler

De nye nettsidene er bygget opp etter et responsivt vertikalt design med fokus på mobil først. Det er jobbet mye med strukturering og fokusering på den viktigste informasjonen ut på klubbenes forsider. 

Sammen med Netlife Research er det utviklet en rekke moduler og løsninger som lett kan benyttes av klubbene og som vil gi gode brukeropplevelser. 
Store og tydelige bilder med god kvalitet er løftet opp som viktige bærere sammen med en funksjonell videospiller.

Nettsidene til klubbene skal forsterke klubbenes fokus og understøtte arbeidet med å få flere personer på kampene. Det er derfor utviklet en kampmodul med 3 forskjellige modus – en før kamp, en under kampen og en etter kamp. Denne vil gi relevant informasjon for brukerne av nettsidene og gi enkel tilgang til å kjøpe billetter. Selvsagt i klubbenes egne farger og uttrykk.

Innhold er design

I forbindelse med opprettelsen av de nye klubbsidene er det stort fokus på at innhold er design. Dette tas opp gjennom store bilder som sørger for fokus på det man skriver om.

Innholdet er derfor en hoveddel i designet, men man har i tillegg sett på klubbenes logo, farger og mønstre for å kunne forsterke klubbfølelsen.

Det benyttes store overskrifter for å få frem tydeligheten på hva man ønsker å kommunisere.

I selve artikkelene har klubbene fått en rekke mdouler som kan benyttes og disse gir mer lesevennlige artikler.

Løsningen er laget responsiv med fokus på mobil først, noe som stemmer godt med bruken da rundt 70% av brukerne besøker klubbenes nettsider via mobile enheter.

Kortreist teknologi

Den nye medieplattformen baserer seg på kortreist, norsk programvare fra Enonic (web og applikasjonsplattform) og Qbrick (video- og streamingplattform). Enonic brukes allerede av 
kunder som Posten, Gjensidige, Norsk Tipping og NAV. Qbrick brukes av blant andre Norsk Tipping, Fotballforbundet og fremover også av NRK. 

Hovedpartner rundt løsningen har vært Netlife Research. De er et digital designbyrå med 70 medarbeidere med spisskompetanse på brukervennlige, digitale løsninger. Med seg har de hatt Seeds Consulting som har bidratt med teknisk spisskompetanse. Sammen har de gjennomført utvikling, design, overføring fra tidligere løsning og integrasjoner med andre systemer i tillegg til drift, videreutvikling og brukerstøtte.

PS. De nye hjemmesidene vil være under kontinuerlig utvikling, og vi ber om forståelse for at alt ikke er helt på stell i startfasen. Gi endelig beskjed dersom du opplever utfordringer med løsningen eller oppdager feil. Send en mail til [email protected].

Annonse fra Eliteserien: