Flere ungdom på kamp

Sist uke arrangerte Strømsgodset sammen med Ungt Entreprenørskap en innovasjonscamp på Marienlyst for 160 videregående elever. Målet for dagen var å få flere ungdom på kamp.

Annonse:

160 elever fra Lier Videregående skole, Røyken Videregående skole og Åssiden Videregående skole var alle invitert til Marienlyst i forbindelse med at elevene dette året skal i gang med å starte opp sine egne ungdomsbedrifter. 

Målet med dagen var å øke kreativiteten og samarbeidsevnen hos elevene, samtidig som de løste en reel utfordring som Strømsgodset står ovenfor. 

Klubben jobber kontinuerlig med tiltak for å få flere folk på kamp, og en av målgruppen vi ønsker flere av på stadion er nettopp ungdom. Derfor ønsket vi sammen med Ungt Entreprenørskap å arrangere denne dagen, med fokus på hva som kan gjøres for å få flere ungdom på kamp.

Og hvem er vel bedre til å svare på det enn nettopp ungdommen selv?

Elevene ble delt inn i grupper og fikk dagen på seg til å komme opp med et konkret tiltak, for eksempel en kampanje, et produkt, en aktivitet og/eller et markedsføringsstunt som bidrar til at flere ungdom kommer på kamp på Marienlyst. Underveis fikk alle veiledning og hjelp fra lærere, Strømsgodset og Ungt Entreprenørskap. 

Noen av ideene som kom opp var blant annet; Godset Ungdsomsklubb, Ungdomsapper, rabattordninger for å møte opp på kamp, mer pauseunderholdning, bedre markedsføring i sosiale kanaler, egen dokumentarserie rettet mot ungdom, kampbillett inne i månedskortet til Brakar, egen ungdomsbuss, konkurranser blant de som møter opp på kamp, food trucks utenfor stadion og rekruttunionen, for å nevne noe.

Det ble kåret fire vinnere på campen:

Beste presentasjon var gruppen som presenterte appen SIFUNG, en app der du sanker poeng for å møte opp på kamp, tippe på kampen og gjennom diverse spill. Poengene kunne da brukes i kiosken eller for å få gratis billett til neste kamp

Mest innovative idé var gruppen som presenterte et konsept der man forener konserter med lokale artister i forkant av fotballkamper:

Beste løsning av oppdraget var gruppen som presenterte Ung Tribune, et eget felt for ungdommen med rimelig billetter, konkurranser, selfie-vegg, aktiviteter i forkant og i pausen

Trine Sigurdssøn i Ungt Entreprenørskap var svært fornøyd med dagen

- Dette har vært en veldig vellykket dag for elevene, og vi setter veldig pris på å få reelle oppdrag fra næringslivet, slik som vi har jobbet med i dag. Da synes elevene det er enda morsommere og ekte. Vi ønsker oss gjerne flere reelle oppdrag fra næringslivet. 

Også Strømsgodset var veldig fornøyd med dagen, og leder for privatmarked, Signe Rismyhr Engelund tar med seg mange nye innspill

- Vi har fått oss en del aha-opplevelser i dag. Både på hva vi kan bli bedre til og hva ungdommen faktisk ønsker. Det kom masse gode ideer ut av denne dagen som vi absolutt vil ta med oss videre i arbeidet med å få flere ungdom på kamp, sier Engelund.

Annonse fra Eliteserien: