B2B Tur - en stor suksess

For første gang reiste Strømsgodsets samarbeidspartnere på B2B tur med Color Line til Kiel, og turen ble en stor suksess

Annonse:

Nærmere 40 bedrifter og over 60 personer deltok på det som ble en svært vellykket tur med Color Fantasy tur/retur Kiel. 

Inspirerende foredrag

Turen startet med foredrag fra Pål Breen, kommersiell sjef i Norsk Toppfotball (NTF). Pål snakket om hvordan NTF jobber ifht. oppsett av terminliste, tv-kamper og de kommersielle rettighetene i ligaen. Videre fortsatte Simen Gjerstad, sponsorsjef i VG, med en innblikk i VGs avtale

Pål Breen og Simen Gjerstad
Pål Breen og Simen Gjerstad

med Eliteserien, og resultatene av VGs satsing på norsk fotball.

Mona Steenberg Gran holdt en fengende innlegg om stressmestring og teknikker for å håndtere en travel hverdag. Mona ga oss også en puste-test som ble en vekker for flere.  

Neste foredragsolder ut var ekspetkommentator Bengt Eriksen. Bengt snakket om viktigheten av å være ærlig, opprikitg og si ting som de er. Både i arbeidslivet, men også ellers i livet. Videre minnet han oss på viktigheten av å snakke til hverandre, ikke om hverandre. 

B2B møter

Etter en liten pause var det klart for turens hoved-aktivitet, nemlig B2B-møter. Her gjennomførte hver bedrift 6 møter, og det ble god summing i lokalene mens man holdt på. Mange gode møter ble gjennomført, og forhåpentligvis ble flere gode avtaler inngått. 

Det faglige programmet ble rundet av med en quiz med et spørsmål fra hver av bedriftene. En morsom og lærerik aktvitet.

Kvelden tok oss videre til en nydelig tre-retters middag, før festen forstatte i baren.

Gruppeoppgaver

Første del av torsdagen ble for de fleste tilbragt i land i Kiel med fri aktivitet. Etter lunsj var alle igjen samlet på båten. Her fikk vi et fint innlegg fra Dulram vedrørende tekniske endringer, og hvordan vi som bedrifter må rigge oss for de endringene som skjer.

Gjengen ble så delt inn i seks grupper hvor hver gruppe fikk en oppgave de skulle besvare. Oppgavene gikk på alt fra forslag til partneraktivteter, innspill til VIP-konseptet og ideer for å selge flere sesongkort. Seansen ble avsluttet med presentasjon fra hver gruppe. Her kom det masse gode innspill vi vil jobbe videre med!

Dagen ble rundet av med et fantastisk show i showlougen på båten, før det ble middag og hygge utover kvelden. 

 

Alt i alt en meget hyggelig tur som bygget nye relasjoner og tettere bånd bedriftene i mellom. 

 

Se bildegalleri fra turen her

Annonse fra Eliteserien: