Ny driftsleder i Talentgården

Jørgen Røgeberg er ansatt som ny driftsleder i Talentgården på Sundland. Han begynner i stillingen 1. januar 2022.

Strømsgodset har vært i markedet etter en ny sjef på Talentgården en stund og nå har valget falt på Jørgen Røgeberg fra Austad i Drammen. 30-åringen sagt opp sin stilling i NAV Familie for å starte hos oss på nyåret. På fritiden har Jørgen verv som sportslig leder og styremedlem i Drafn. Her har han blant annet vært en sterk pådriver i etableringen av Aktive lokalsamfunn-prosjektet «Full fart i Strømsåsen».

Jørgen er sønn av avdøde Jon Røgeberg, som i flere år gjorde en formidabel innsats for talentarbeidet i Strømsgodset spesielt og Drammen. Mange har sågar løftet frem Jon som selve grunnleggeren av det som i dag er en svært produktiv utviklingsavdeling.

- Med tanke på det fantastiske arbeidet som Jon la ned for Strømsgodset i mange år, synes vi det er ekstra stas at sønnen hans nå skal jobbe på heltid med å skape aktivitet for barn og unge i Talentgården. Dette hadde gjort Jon stolt, sier markedssjef Rune Marthinsen i Strømsgodset.

- Jørgen kommer til oss med sterke anbefalinger. Han er ung, sulten og ydmyk og han har noen solide verdier i bunn som gjør oss trygg på at han vil leve ut strategien vår på en god måte. Vi er svært tilfreds med å få Jørgen med på laget, sier Marthinsen.

Vil bygge gode miljøer

Internt i klubben er det gjort en evaluering av hele virksomheten i Talentgården. Konklusjonen er at det ligger et stort og uforløst driftspotensial i hallen som ligger på Sundland. Både på aktiviteter og rent kommersielt.

Derfor tar vi nå grep og ansetter Jørgen på fulltid. Han erstatter Even Jokstad som har vært driftsleder på deltid siden oppstarten i 2014. Even har sagt ja til å være med videre i en overgangsfase, noe vi er takknemlig for.

- Even har gjort en god innsats disse årene, men for å ta det neste steget må vi ha en driftsleder på heltid. Jørgen skal bidra til å videreutvikle våre konsepter og øke aktivitetsnivået i Talentgården, sier Marthinsen.

Jørgen Røgeberg har de siste årene jobbet hardt med å øke rekrutteringen i Drafn, som i mange år lå nede med brukket rygg. Nå ser han veldig frem til at hobby og lidenskap blir til jobb i Strømsgodset. Jørgen vil for øvrig fortsette med sitt verv i Drafn.

- Jeg er kjempetakknemlig for å få denne muligheten og veldig motivert for å komme i gang. Det jeg brenner for er å bygge gode miljøer, bygge kultur og legge til rette for gode aktivitetstilbud, ikke bare for barn og unge, men også voksne, sier Jørgen.

Et fotballsentrum

Selv om han ikke starter i jobben før på nyåret, har 30-åringen allerede gjort seg konkrete tanker om videreutvikling av driften i hallen.

- Jeg ønsker at Talentgården skal være et enda mer samlet sted for all fotballaktivitet i Drammen. Sundland skal kjennetegnes for god kvalitet, godt samhold og et variert fotballtilbud. Et slags fotballsentrum hvor folk kjenner seg igjen i SIFs kjerneverdier. Et sted hvor det er kult å komme til, sier Jørgen Røgeberg engasjert.

- Prioritet nummer én er å løfte og utvide det tilbudet som Strømsgodset allerede har, og trekke det over et større aldersspenn. Potensialet i Talentgården er veldig stort og beliggenheten på Sundland er helt genial. Vi skal utnytte anlegget enda bedre. Talentgården skal bli et helårsanlegg, fortsetter den nye driftslederen.

Jørgen Røgeberg vil rapportere til daglig leder i Strømsgodset, men vil ha tette bånd til både utviklingsavdelingen og samfunnsavdelingen i klubben, Strømsgodset Idrettsforening og ikke minst breddeidrettslag og skoler i distriktet.

Vi ønsker Jørgen hjertelig velkommen til Strømsgodset!