Lyst til å være med på gåfotball?

Som et ledd i Strømsgodsets satsing på sosial bærekraft og folkehelse skal vi nå etablere et gratis gåfotball-tilbud for de over 60 år. Les mer om tilbudet her.

Annonse:

Bildetekst: Odd Arild Amundsen (t.h.) og Rolf Degn Jensen

Vi har valgt oss 5 av FN sine 17 bærekraftmål og disse er løftet opp på strategisk nivå i klubben. Vi ønsker å inspirere til aktivitet og en sunn livsstil for folk i alle aldre i Drammen og har nå gleden av å presentere et nytt tilbud for damer og herrer over 60 år.

Mandag 27. juni kjører vi i gang gåfotball i Talentgården på Sundland i samarbeid med Drammen kommune. Første økt starter klokken 09.45. Men før det er det åpen dag mandag 20. juni fra klokken 10.00. Her kan man teste ut dette konseptet. Det er bare å møte opp på Talentgården i treningsutstyr. Velger man å bli en del av gåfotball-tilbudet, så vil Strømsgodset bidra med utstyr.

Hva er gåfotball?

• Et tilbud for pensjonister – fra 60 år og oppover.
  • Banestørrelse: 20x40 meter
  • Et ben skal hele tiden være i bakken. Her er det ikke lov å løpe.
  • Ballen skal ikke være over hodehøyde.
  • Taklinger og tøff fysisk kontakt er ikke tillat.
  • Det er innspark som gjelder – ikke innkast.

Samfunnskontakt i SIF, Rolf Degn Jensen, er prosjektleder for gåfotball. Han får med seg Odd Arild Amundsen på laget. Han vil blant annet bistå med rekrutteringen og organiseringen av det hele. Amundsen er tidligere seriemester og cupmester med Strømsgodset og spilte på det store laget som vant alt på 70-tallet.

- Vi mener det er stort behov for et slikt tilbud i Drammen. Og spesielt etter to år med pandemi. Mange folk i denne målgruppen blir sittende mye hjemme og har ingenting å gå til. De trenger noe å fylle dagen med og hva er vel bedre enn å spille fotball, sier Rolf Degn Jensen.

Odd Arild Amundsen er veldig glad for at det er nettopp Strømsgodset som tar opp hansken og etablerer dette tilbudet. Og vi er naturlig nok svært fornøyd med at nettopp Odd Arild skal være med på dette prosjektet. I over 16 år jobbet han med å skape et aktivt lokalsamfunn på Øren gjennom sitt engasjement i Drammens Ballklubb. Her har Odd Arild gjort en formidabel innsats og nå skal han bruke all sin erfaring og kunnskap til å bygge opp gåfotball-satsingen i Strømsgodset.

- Det handler om å skape en møteplass og et miljø. Det å samles rundt fotballen og være en del av et felleskap betyr mye. Praten i garderoben og det sosiale skal vektlegges mest. Vi gleder oss stort til å komme i gang. Forhåpentligvis er dette noe flere lokale klubber kan gjøre etter hvert, sier Amundsen.

Ønsker du å være med på gåfotball i Strømsgodset? Ta kontakt med Rolf Degn Jensen på 48511175 eller epost [email protected]

Annonse fra Eliteserien: