Selim blir vår nye salgssjef

Selim Michael Emeci (33) er Strømsgodsets nye forsterkning. Drammenseren melder overgang fra Fotballstiftelsen og blir klubbens nye salgssjef fra 1. januar 2022.

Annonse:

Selim er oppvokst som SIF-supporter og brukte store deler av sin ungdomstid på første halvdel av 2000-tallet til å følge et høyst ordinært favorittlag som kavet nede i 1. divisjon. Det var en tung tid for klubben, men Selims kjærlighet til Strømsgodset bare vokste.

- Jeg har vært supporter og tilskuer så lenge jeg kan huske. Klubben har betydd alt for meg. Min sterkeste tid som supporter var de årene nede i søla, sier tobarnsfaren fra Konnerud.

Det er ikke det blå hjertet som er hovedgrunnen til at Selim er ansatt i Strømsgodset, men det er utvilsomt en stor fordel å kjenne historien, opprinnelsen og klubbens identitet for å vite hva du skal selge. Strømsgodset er nemlig ikke som alle andre.

Det vi har i Strømsgodset er unikt.

Det vet markedssjef Rune Marthinsen. I fire tiår har han dyrket og solgt nettopp det unike med denne klubben.

Det vet også Selim Michael Emeci. Etter tre år som utviklingssjef i Fotballstiftelsen, som drifter Gatelags-prosjektet i norsk fotball, skal han bidra til å videreutvikle klubbens markedskonsepter, løfte inntektene og gjøre SIF bedre rustet for fremtiden.

Selim tiltrer stillingen som salgssjef 1. januar 2022.

- Næringslivet er i konstant utvikling, og vi trenger å utvikle oss og bli enda bedre i møtet med nye utfordringer. Vi har et markedskonsept vi er stolte av og en massiv støtte i regionen. Likevel, vi må alltid søke forbedring, alltid være på hugget for å være attraktive i et stadig mer krevende marked, sier Rune Marthinsen.

SIFs salgsteam: Lasse Ulriksen (t.v.), Rune Marthinsen og Selim Michael Emeci
SIFs salgsteam: Lasse Ulriksen (t.v.), Rune Marthinsen og Selim Michael Emeci

- Vi ansetter Selim fordi vi ønsker å bli enda bedre, treffe enda bredere og få enda flere samarbeidspartnere inn i vårt fantastiske nettverk. Etter nesten to år med strenge restriksjoner må vi øke aktivitetsnivået fremover og tilby bedriftene arrangement og samlinger de har nytte av og interesse for. Vi er gode – men vi ønsker å bli bedre! Vi kjenner Selim godt og vet at han kommer til å bidra masse i markedsarbeidet fremover. Han inngår i teamet, sammen med Lasse Ulriksen og meg selv, som skal jobbe i det spennende og ekspansive næringslivet i regionen, fortsetter markedssjefen.

Og fastslår:

- Det er spennende tider for Drammen og Strømsgodset skal ta enda større plass i bybildet i kommende år.

En drømmejobb

En oktoberdag i 1997 var det en liten gutt som holdt i pappas hånd på vei til cupfinale på Ullevaal stadion. En gnist ble til en ild den dagen og siden har flammen bare blitt sterkere.

24 år senere er det en drøm som går i oppfyllelse. Så mye betyr dette for Selim.

- For meg er det en drøm å kunne representere Strømsgodset. Jeg elsker den klubben her, sier han med god dose lidenskap og ekte kjærlighet.

- Hvordan blir det å komme inn og selge Strømsgodset nå?

- Jeg tror timingen er kjempegod. Vi er i medgang igjen for første gang på veldig lenge. Det er optimisme i byen igjen. Og vi merker at Drammen er blitt et mer attraktivt sted å etablere seg for næringslivet. Det må vi kapitalisere på. Vi representerer det største næringslivsnettverket i Drammen og Strømsgodset er en viktig møteplass for aktører som skal etablere seg her, sier han.

Selim gleder seg blant annet til å hente ut enda større av potensialet i den store bærekraftsatsingen «Sammen for Drammen».

- Jeg er imponert over det bærekraftarbeidet som er gjort her og som til og med er nedfelt i strategien til klubben.  Jeg tror timingen på det også er god for å kunne tilegne seg nye samarbeidspartnere. Det vil være en nøkkelfaktor i det videre arbeidet. Vi er helt avhengig av å tenke de tankene og jobbe i den retning. Dette handler om mye mer enn CO2-utslipp og ikke bruke pappkrus. Bærekraft handler også om økonomi og hvordan vi tilrettelegger for at lokalsamfunnet skal fungere bedre. Det at vi har det i strategien og har satt oss noen klare mål for hva vi vil oppnå tror jeg vil hjelpe oss i jobben med å tilegne oss nye samarbeidspartnere og ikke minst beholde og løfte det fantastiske nettverket vi allerede har, sier Selim med stor entusiasme.

- Opplever du at merkevaren til Strømsgodset er blitt styrket?

- Svaret på det spørsmålet er ja. Klubben har fått en tydeligere profil på banen, det er flere yngre og lokale talenter slipper igjen til, samfunnsprofilen er tydelig løftet og vi har et spennende damelag på gang som kommer til å bli flaggskipet i regionen og være en del av klubbens stolte historie i årene som kommer. Det som skjer her nå er utrolig spennende.

Kreativitet og nytenkning

Selim Michael Emeci kommer til Strømsgodset med en mastergrad i samfunnsendring, organisasjon og ledelse. Han har også erfaring fra Enter Kompetanse, hvor han iobbet med prosjektet «Blå ressurs» i samarbeid med Strømsgodset.

Selim har klare tanker og visjoner om hva han skal bidra med i sitt nye virke på Marienlyst.

- Vi er i ferd med å få et generasjonsskifte ute i næringslivet, med nye mennesker som kommer opp som har nye preferanser. Bærekraft er én ting, men vi som klubb må tenke litt nytt og være litt kreative for å skape merverdi og opplevelser for våre samarbeidspartnere. Det er sånne ting jeg gleder meg til å begynne å jobbe med.

- En ting vi er gode til, men som vi kan gjøre enda bedre, er å koble folk sammen. Det er jo rollen vår ut mot næringslivet. Vi er bindeleddet mellom folk. Hva er spesielt med fotballarenaen vår? Jo, det er en arena hvor næringslivet møtes, hvor det frivillige møtes, hvor det offentlige møtes og privatpersoner møtes. Det kan vi tilby. Og det er ganske unikt. Vi er en møteplass for alle. Vi må definere oss som noe mer enn bare å handle om sport og da åpner det helt nye dører for oss. Det har vi vært flinke til og det skal vi bli bedre til å synliggjøre.

Vi ønsker Selim Michael Emeci hjertelig velkommen til Strømsgodset-familien!

Annonse fra Eliteserien: