PROTAN INN I STRØMSGODSETS GULLKLUBB!
Protankonsernet består av mer enn 900 ansatte,og av disse er i overkant av 150 personer lokalisert på hovedkontoret i Drammen. Vi er utrolig stolte av å ønske en så stor virksomhet velkommen til vårt samarbeidsnettverk og i Gullklubben!
Mange i Protan i Drammen er lidenskapelige Strømsgodset-fans, og mange i Strømsgodset har lenge hatt lyst til å samarbeide med en av regionens største arbeidsgivere. Protan + Strømsgodset = sant!
Og det er GODE nyheter for begge!
Med sponsoravtalen blir det gode muligheter for Protan-ansatte til å kunne benytte kampbillettene som følger med avtalen, og mange ansatte vil like å se Protan logoen lyse opp på våre digitale boards under kampene. I tillegg til å være «matchball»-sponsor på en hjemmekamp i året vil Strømsgodset bestrebe seg på knytte tettere bånd mellom bedrift og klubb.
Godset-passion i Protan
Lidenskapen for Godset er stor blant våre ansatte i Lier. To av de mest lidenskapelige har Protan-logo på jobbklærne og Godset-logo på vest og jakke når de gjør sine frivillige jobber for Strømsgodset på kampdager.
Greger Mathiassen er i dag Global Demand Planning Manager i Protan. Han begynte i Protan og som frivillig i Godset med en måneds mellomrom i 2006. Siden 2008 har han vært sikkerhetssjef for Godsets kamper på Marienlyst stadion. Protan i arbeidstiden, Godset på fritiden.
- Jeg pleier å si at trenere og spillere kommer og går, mens vi frivillige består. Det er veldig kult at Protan skal sponse Godset. Vi får muligheten til å markere oss i vår egen bakgård og støtte byens fotballstolthet.
Med seg i sikkerhetsteamet på Marienlyst har han Gro Teien, som passer på Protan-logistikken som servicekoordinator på lageret på Lierstranda. Går du inn på Gros kontor nede på lageret vil du bli eksponert for i hvert fall én Godset-logo, kanskje flere.
- Dette er min 25. sesong på rad som frivillig. Det begynte med at jeg var en av mammaene i barnesupporterklubben på slutten av 1990-tallet. Siden slutten av forrige sesong har jeg vært Gregers nestkommanderende i sikkerhetsteamet på Marienlyst, forklarer Gro.
Strategisk smart
Fotball og følelser er en ting som forener oss, uansett hvor vi kommer fra. En kamp på stadion er en flott ramme for gode opplevelser sammen med nye eller eksisterende kunder
— Hans Erik Kossberg
Sponsorsamarbeid handler om mer enn bare å vise frem en logo på stadion. Salgssjef i Tak Norge, Hans Erik Kosberg, er klar på at det er viktig å bruke avtalen strategisk og proaktivt. Protan går inn i den såkalte «Gullklubben», og blir en del av sponsorpoolen til Strømsgodset med blant andre en rekke entreprenører av ulik størrelse, potensielle industrikunder og eiendomsaktører.
- Min erfaring fra da jeg jobbet i Bilia er at slike sponsorsamarbeid skaper verdi for et selskap hvis man jobber systematisk og strategisk. Vi satte relasjon i fokus i salgsarbeidet og høstet gevinst av dette over tid, forklarer Hans Erik.
- Fotball og følelser er en ting som forener oss, uansett hvor vi kommer fra. En kamp på stadion er en flott ramme for gode opplevelser sammen med nye eller eksisterende kunder. Det kan bidra til å skape grunnlag for videre samarbeid, selv når vi og kundene heier på forskjellige lag! Så er det oppfølgingen i salgsarbeidet i etterkant som avgjør om vi skaper verdi for Protan gjennom samarbeidet med Godset, sier Hans Erik Kosberg.
Rune Marthinsen i Strømsgodset er tydelig stolt over “endelig” å ha fått Protan med på laget;
Det er klart at Protan med sin plassering i Drammen/Lier, med alle sine ansatte og sin nasjonale og internasjonale posisjon er en etterlengtet partner å få på plass. Vi har tegnet en stor avtale med en stor bedrift, og jeg håper vi skal bidra til at stoltheten for både byen, klubben og arbeidsplassen blir enda litt sterkere blant de ansatte. Jeg håper og tror dette er starten på et langt og fruktbart samarbeid for begge parter, sier Strømsgodsets markedssjef.
